Aquesta web utilitza cookies per obtindre dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús. X Tancar

Catalunya hotel camping rural apartaments viatge platja montanya aventura restaurants
Català  Español  English  Française
vegueries.com
turisme barcelona turisme girona turisme lleida turisme camp de tarragona turisme catalunya central turisme terres del ebre turisme alt pirineu i aran turisme andorra turisme catalunya nord turisme la franja turisme illes balears
  
Cercar:    
CATALUNYA
LES VEGUERIES HISTÒRIA DE CATALUNYA L'ART A CATALUNYA GEOGRAFIA I MAPES GASTRONOMIA FESTA I FOLKLORE
SERVEIS
HOTELS I HOSTALS APARTAMENTS CASES RURALS CÀMPINGS RESTAURANTS ALBERGS I REFUGIS CASES DE COLÒNIES ESPORTS D'AVENTURA BALNEARIS CELLERS
TURISME
MINI-GUIES GRATUÏTES VISITES RUTES REPORTATGES PANORÀMIQUES 360º VÍDEOS CERCADOR DE RUTES
MONOGRÀFICS
PONTS MEDIEVALS CASTELLS DE CATALUNYA MICOLOGIA A CATALUNYA BIOGRAFIES IL.LUSTRES ARTICLES
UTILITATS
NOTÍCIES EL TEMPS
TERRITORIS
BARCELONA GIRONA LLEIDA CAMP DE TARRAGONA CATALUNYA CENTRAL TERRES DE L'EBRE ALT PIRINEU I ARAN ANDORRA CATALUNYA NORD LA FRANJA ILLES BALEARS

Antoni Gaudí i Cornet (1.852 - 1.926)

per Antonio Guerrero


Antoni Gaudí Nascut a Reus, fill d'un modest calderer, va viure una infància malaltissa a la qual va patir freqüents dolors reumàtics, els quals, en moltes ocasions, li van impedir realitzar coses tan normals com era jugar amb els altres nens. Aquestes molèsties físiques li van acompanyar la resta dels seus dies.

Es va traslladar a Barcelona als 17 anys, amb l'intenció de cursar estudis d'Arquitectura. Per falta de recursos econòmics va haver de simultanejar els seus estudis amb el treball de delineant i projectista. Això li va permetre treballar al costat de coneguts arquitectes, com Josep Fontseré i Joan Martorell.

Quan als 26 anys va obtenir el títol d'Arquitecte, estava a punt d'iniciar-se una nova etapa a la vida d'Antoni Gaudí. Mentre esperava realitzar obres de major envergadura, va portar a terme alguns petits treballs de caràcter decoratiu. Entre ells va dissenyar una vitrina per a una coneguda guanteria de Barcelona, Casa Comella, per a l'Exposició Universal de París de 1878 .

Eusebi Güell, important empresari del sector tèxtil, va quedar prendat de la modernitat i elegància d'aquella vitrina. Després de conèixer al jove autor, es va convertir en el principal client i mecenes de Gaudí.

Gaudí no només va revolucionar l'arquitectura, a més va ser un creador prolífic. Va dissenyar mobles, mosaics, elements decoratius, ferro forjat i qualsevol element que formés part de les seves construccions.


Un estil personalíssim

Gaudí va ser el creador d'una nova arquitectura basada en les línies corbes. Va experimentar estructures i noves formes d'una manera continuada. Per aquest motiu, preferia desenvolupar les seves idees a escala i en forma corpòria. La tridimensionalidat de les seves maquetes en guix, fang, tela metàl·lica, o cartró mullat i modelat, li van acompanyar sempre. Les seves idees "corpòries", en moltes ocasions, no van ser sotmeses a la limitació que obliguen les dues dimensions del paper de dibuix. De vegades modificava les formes directament a l'obra, al moment de la realització.

Un dels seus biògrafs, Juan Bassegoda Nonell (Doctor Arquitecte i Catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya) diu referent a això:

"...S'havia advertit que els arquitectes només usen les formes que prèviament poden dibuixar amb dos instruments, que són l'esquadra i el compàs. Al llarg de tota la història de l'arquitectura les formes dels edificis han estat filles d'aquests dos simples instruments, que permeten dibuixar cercles, triangles, quadrats o rectangles, que a l'espai es converteixen en prismes, piràmides, cilindres i esferes que donen lloc als pilars, les cobertes, les columnes i les cúpules."
"... va veure clarament que aquestes formes geomètriques simples rares vegades es donen en la natura, que, per altra banda, construeix excel·lents estructures, acreditades pels llargs segles d'eficàcia. L'estructura d'un arbre és d'una extranya perfecció, molt més complexa i ben resolta que les estructures creades pels arquitectes. No es pot dubtar que l'esquelet dels mamífers és extraordinàriament eficaç i resol els problemes amb estabilitat i motilidat de manera admirable."
"... El fèmur és gairebé hiperboloide, el creixement de les tiges al voltant d'una branca es fa helicoïdalment i la superfície de la pell entre els dits d'una mà és un paraboloide hiperbòlic."
"... l'intent de Gaudí fou senzillament introduir un canvi de geometria en l'arquitectura. Això pot considerar-se una revolució, però en tot cas una revolució gens traumàtica, ja que la geometria de l'arquitectura gaudiniana és molt més antiga que la inventada pels arquitectes."


La mort d'Antoni Gaudí

Ningú podia suposar que aquell ancià que jeia al sòl, al capvespre del 7 de juny de 1926, després d'haver estat atropellat pel tramvia nº 30, en l'encreuament de la Gran Via i el carrer Bailén de Barcelona, era el famós Antoni Gaudí.

AL no portar cap document, amb part de la seva senzilla vestimenta subjectada amb agulles imperdibles, i un llibre d'Evangelis com única pertinença, va ser ingressat a l'hospital de la Santa Creu, com un indigent indocumentat més. A l'avançar la nit i no regressar al seu modest dormitori, per aquell temps en un reduït annex a les obres de La Sagrada Familia, va ser buscat per les cases de socors i hospitals de Barcelona.

A l'endemà, els més eminents metges van comprovar la gravetat de les lesions sofertes pel renombrat arquitecte. Al publicar la premsa diària la notícia de l'atropellament, les personalitats més rellevants van desfilar per l'hospital: polítics, cardenals, bisbes, aristòcrates, arquitectes...

Després de la seva defunció, l'endemà passat de l'atropellament, es van formar llargues cues de públic per a oferir-li el seu homenatge i últim adéu. Va ser enterrat, en olor de multitud a la cripta de la Sagrada Familia.


Cronologia dels seus treballs més importants


1.882 : Projecte del Pabelló de caça de Güell. Garraf, Barcelona.
1.883 : Gaudí es fa càrreg de les obres de la Sagrada Familia, Barcelona.
1.883-1.885 : Villa "El Capricho". Comillas, Cantabria.
1.883-1.888 : Casa de Vicens i Montaner. Barcelona.
1.884-1.887 : Finca Güell. Pedralbes, Barcelona.
1.886-1.889 : Palau Güell. Carrer Nou de la Rambla, Barcelona.
1.889-1.890 : Col.legi Teresià. Carrer Ganduxer, Barcelona.
1.891-1.892 : Casa Botines. Lleó.
1.889-1.893 : Palau Episcopal. Astorga.
1.892 : Viatge a Tànger i estudi projecte misions franciscanes d’África (no realitzat).
1.895 : Cellers Güell. Garraf, Barcelona.
1.898-1.899 : Casa Calvet. Carrer Casp, Barcelona.
1.898-1.916 : Cripta Colònia Güell. Santa Coloma de Cervelló, Barcelona.
1.900-1.909 : Torre Bellesguard. Sant Gervasi, Barcelona.
1.900-1.914 : Parc Güell. Barcelona
1.903-1.904 : Restauració de la Catedral de Mallorca.
1.904-1.906 : Reforma Casa Batlló. Passeig de Gràcia, Barcelona.
1.906-1.912 : Casa Milà (La Pedrera). Passeig de Gràcia, Barcelona.
1.908-1.911 : Projecte d’Hotel a Nova York. (No va arrivar a realitzar-se).

A partir de 1914 va decidir no treballar en cap altra obra, per a dedicar-se de ple al Temple de la Sagrada Familia.



MAPA DE TERRITORIS
Mapa de vegueries
GASTRONOMIA
FESTES I FIRES 2017

  Comarca:

  Mes:


Recomana aquesta web

  Recomana aquesta web a un amic  

WEBS TURÍSTIQUES

Enllaça'ns  |  La teva pàgina d'inici  | 

Aquesta pàgina ha estat realitzada per NetCom2 Internet, S.L.. Per més informació podeu utilitzar el nostre e-mail de Contacte. Per a qüestions tècniques referents a aquest website podeu adreçar-vos per e-mail a webmaster@vegueries.com. La pàgina ha estat actualitzada per darrera vegada el 10/04/2017. La resolució òptima es de 1024x768 píxels i color de 16 bits.

Si us plau llegiu la nostra Venda de fotografies i mapes, Política de privacitat i Condicions d'Utilització i Nota legal.