Aquesta web utilitza cookies per obtindre dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús. X Tancar

Catalunya hotel camping rural apartaments viatge platja montanya aventura restaurants
Català  Español  English  Française
vegueries.com
turisme barcelona turisme girona turisme lleida turisme camp de tarragona turisme catalunya central turisme terres del ebre turisme alt pirineu i aran turisme andorra turisme catalunya nord turisme la franja turisme illes balears
  
Cercar:    
CATALUNYA
LES VEGUERIES HISTÒRIA DE CATALUNYA L'ART A CATALUNYA GEOGRAFIA I MAPES GASTRONOMIA FESTA I FOLKLORE
SERVEIS
HOTELS I HOSTALS APARTAMENTS CASES RURALS CÀMPINGS RESTAURANTS ALBERGS I REFUGIS CASES DE COLÒNIES ESPORTS D'AVENTURA BALNEARIS CELLERS
TURISME
MINI-GUIES GRATUÏTES VISITES RUTES REPORTATGES PANORÀMIQUES 360º VÍDEOS CERCADOR DE RUTES
MONOGRÀFICS
PONTS MEDIEVALS CASTELLS DE CATALUNYA MICOLOGIA A CATALUNYA BIOGRAFIES IL.LUSTRES ARTICLES
UTILITATS
NOTÍCIES EL TEMPS
TERRITORIS
BARCELONA GIRONA LLEIDA CAMP DE TARRAGONA CATALUNYA CENTRAL TERRES DE L'EBRE ALT PIRINEU I ARAN ANDORRA CATALUNYA NORD LA FRANJA ILLES BALEARS

Visita a la Catedral de Palma

Versió per imprimir Enviar a un amic




Desde el siglo V la fe cristiana está presente en nuestra isla; nuestra Catedral es su monumento más emblemático.

Visitar esta Catedral es una experiencia estética, un alimento para el espíritu y un estímulo para la fe. Déjese levantar el alma hacia la luz y la belleza, a impulsos de la esbeltez de sus columnas y hasta la altura de sus bóvedas.

El sínodo de Cartago del año 484 cita entre los asistentes al obispo de Mallorca, Helías. Es el primer documento escrito que atestigua la vida cristiana de esta diócesis.



Ya en época moderna, en el año 1601, es cuando el obispo Joan Vich i Manrique bendijo el portal mayor dedicado a la Purísima. La construcción de toda la Catedral había durado tres siglos.

En 1851, un terremoto dañó la mitad superior de la fachada principal y que pudo restaurar posteriormente Juan B. Peyronet. Ya en épocas más recientes y entre los años de 1904 y 1914, Antoni Gaudí restauró el interior por encargo del obispo Pere Joan Campins.

Recientemente la capilla del Santísimo Sacramento ha sido totalmente reformada por el artista mallorquín de Felanitx, Miquel Barceló, y fue inaugurada en 2007.

En las catedrales góticas la luz unifica todos sus elementos y los transfigura. La intensa luz mediterránea de nuestra Catedral representa el clima de Jerusalén celestial cuya luz es Dios mismo.

En total son 61 las vidrieras de nuestra Catedral. Las de la nave central representan el cántico de alabanza que todas las criaturas entonan al Creador.



Las de las dos naves laterales reproducen pasajes del Antiguo y Nuevo Testamento.

En varias capillas se han abierto sus ventanales; recientemente también el artista Miquel Barceló es el autor de las cinco vidrieras de la restaurada capilla del Santísimo Sacramento.

Cinco rosetones presiden las naves, de los cuales, el mayor, del siglo XIV, con 11,5m de diámetro interior, señala la estrella de la mañana que es el símbolo de Cristo resucitado.

En el año 902, es cuando los árabes se establecen en Mallorca y toleran las comunidades cristianas que se goviernan con obispos de Catalunya.

En 1229, el rey Jaime I conquista la isla. La mezquita, frente al palacio del Wali, el palacio de la Almudaina, es dedicada a la Virgen por el obispo que le acompaña, Ramón de Torrella.

En 1306, Jaime II en su testamento expresa su voluntad de ser enterrado en la capilla de la Trinidad de la Catedral, cuya fábrica acababa de iniciarse.

Antoni Gaudí actuó en la Catedral de Mallorca a petición del obispo Pere Joan Campins. Éste le propuso que la Cátedra del obispo presidiera realmente toda la Catedral, que el altar reuniese a todos los sacerdotes en el coro y que las naves estuviesen libres para el pueblo.

Antoni Gaudí trabajó en Palma desde 1904 hasta 1914. Liberó la Cátedra de los dos retablos que la tapaban y la decoró con la ayuda de Josep M. Jujol con un frontal de cerámica a ambos lados. Centró el altar mayor en el ábside con toda la sillería del coro a su alrededor, dejando libre la nave central que antes de Antoni Gaudí, estaba ocupada en su centro por la sillería del coro.



SERVEIS


RUTES TURÍSTIQUES
COMARQUES
DE ILLES BALEARS
   » Eivissa
   » Formentera
   » Mallorca
   » Menorca
MAPA DE TERRITORIS
Mapa de vegueries

Enllaça'ns  |  La teva pàgina d'inici  | 

Aquesta pàgina ha estat realitzada per NetCom2 Internet, S.L.. Per més informació podeu utilitzar el nostre e-mail de Contacte. Per a qüestions tècniques referents a aquest website podeu adreçar-vos per e-mail a webmaster@vegueries.com. La pàgina ha estat actualitzada per darrera vegada el 02/12/2016. La resolució òptima es de 1024x768 píxels i color de 16 bits.

Si us plau llegiu la nostra Venda de fotografies i mapes, Política de privacitat i Condicions d'Utilització i Nota legal.